חיפוש
  • Keren Sagiv Friedgut

שיפור בתגובתיות החברתית ובשפה אחרי טיפול בPRT, מחקר אקראי מבוקר.

עודכן ב: מאי 11

תחשבו לרגע על ילד עם אוטיזם. המוטיבציה החברתית הירודה מפחיתה לו את מספר ההזדמנויות לתקשורת ולמשחק עם הוריו ובני גילו. ירידה במספר ההזדמנויות מפחיתה לו באופן קריטי חוויות למידה החיוניות להתפתחותו.

התערבות מוקדמת שמטרתה העלאת המוטיבציה החברתית יכולה למזער את ההימנעות של הילד ולהכניס אותו על ידי מוטיבציה להשתתף בהזדמנויות למידה יומיומיות בתוך אינטראקציה טבעית. המחקר האקראי המבוקר הנוכחי ביקש לבדוק את יעילות PRISM (התערבות PRT+ מרכיבים נוספים- לקריאה) לשיפור בשני תחומים:


  1. שימוש בשפה בילדים עם אוטיזם

  2. רמת התגובתיות החברתית בילדים עם אוטיזם


בדקו 21 ילדים, בגילאי 1.5-4.5 שנים, 12 מהילדים קיבלו טיפול PRISM, שכלל 8 שעות טיפול שבועיות + הדרכת הורים ו9 מהילדים קיבלו טיפול ABA, במשך חצי שנה. לאחר הטיפול נראה שהילדים שקיבלו PRISM הגיבו יותר חברתית (הגיבו לפניות תקשורתיות בג׳סטה ושפה ויזמו יותר פניות) מהקבוצה שקיבלה ABA. כמו כן, אורך המשפטים והמגוון בשפה השתפר בילדים בקבוצת הPRISM יותר מהילדים בקבוצה שקיבלה ABA.

מה למדתי מהמחקר:

  1. המחקר מספק לנו נדבך נוסף של ראיות לחשיבות להתערבות מוקדמת שמכוונת למוטיבציה חברתית ותגובתיות בילדים צעירים עם אוטיזם

  2. המחקר מראה שיש מרכזים שונים שמשתמשים בPRT ומצליחים לעשות שכפול של ההצלחה, וההצלחה אינה בלעדית לקבוצת חוקרים אחת.

  3. המחקר הזה הוא אחד ממחקרים ספורים במחקרי טיפול הילדים עם אוטיזם, שמראה הצלחה גם בילדים לא ורבאלים או ורבאלים באופן מינימאלי, ונותן תקווה לילדים המוגדרים בתפקוד נמוך.

למאמר המלא:

prism RCTpdf

49 צפיות
  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Google+ Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

לפרטים נוספים:

kerensf@gmail.com

© 2015 by Key Lessons. Proudly created with Wix.com